home
Nieuws

John Deere Remote Display Access (RDA) is nu geactiveerd

13/05/2014

Mannheim, 08 mei 2014. Een belangrijk onderdeel van de FarmSight-strategie van John Deere is nu geactiveerd. De Remote Display Access (RDA)-functie werkt nu in West- en Midden-Europese landen en op geselecteerde CIS-markten. Met RDA van John Deere kunnen dealers de Greenstar 3 2630-displays en Generatie 4 CommandCenter in cabines van trekkers, zelfrijdende veldspuiten, maaidorsers of hakselaars op afstand uitlezen en de bestuurder advies geven bij het corrigeren van de machine of het toepassen van instellingen.

“De grootschalige beschikbaarheid van RDA is een aanzienlijke stap voorwaarts in de uitbreiding van ons portfolio John Deere FarmSight-oplossingen," aldus Christoph Wigger, Vice President Sales & Marketing voor John Deere Europa, Noord-Afrika en CIS. "Deze draadloze verbinding tussen de bestuurder in het veld en de dealer leidt tot een aanzienlijke tijdbesparing, een hogere productiviteit en een optimale werking van de machines."

RDA is een integraal onderdeel van de JDLink telematica machineparkbeheeroplossing, waarbij de geïntegreerde CAN-bus van de machine wordt gebruikt om machinefuncties op afstand te controleren en belangrijke prestatiegegevens vast te leggen.

Er zijn bijvoorbeeld JDLink rapporten en aanbevelingen voor de klant beschikbaar om het machinegebruik, de draaiuren en de gemiddelde motorbelasting te analyseren. Aan de hand van deze gegevens kan de dealer de klant aanraden om de tijd in de gaten te houden dat de machine stationair draait, te overwegen om meer gebruik te maken van stuursystemen en uiteindelijk een brandstofzuinigere rijgewoonte aan te leren. De dealer kan ook gerichte bestuurderstrainingen geven, zelfs als er derden bij betrokken zijn. Externe experts kunnen het scherm van de bestuurder op afstand zien zodat ze de bestuurder in realtime kunnen adviseren of helpen bij het oplossen van problemen. Volgens John Deere kan het gebruik van RDA-technologie de kosten voor ondersteuning* met circa 30% verlagen en tevens het gebruik en de prestaties van machines verbeteren.

De FarmSight-strategie van John Deere omvat een reeks diensten die John Deere-dealers aanbieden, gebaseerd op het optimaliseren van machines en logistiek, en die agronomische besluitvorming ondersteunen.

*kosten voor ondersteuning omvatten aanvankelijke en periodieke instelling van machinesystemen, doorlopende optimalisatie van machines, probleemoplossing, etc.

Bekijk alle nieuwsberichten